Крокові двигуни

Показувати на сторінці:

Крокові Двигуни - представляють з себе електромеханічні пристрої, які  перетворюють електричні імпульси в переміщення валу двигуна на певний кут. На відміну від звичайних двигунів, крокові двигуни мають неповторні відмінності, які визначають їх виняткові властивості при використанні у багатьох сферах застосування.
Кроковий Двигун є безколекторним двигуном постійного струму. Як і інші безколекторні двигуни, кроковий двигун високонадійний і при належній експлуатації має тривалий термін служби. Кроковий двигун вимагає серйозніших схем управління, належних комутацій обмоток, що забезпечують виконання, під час роботи двигуна. 
Головна перевага крокового двигуна - це можливість здійснення точного позиціонування і регулювання швидкості без застосування датчиків в ланцюзі зворотного зв'язку. Це твердження справедливо лише для сфери застосування з постійним навантаженням і малих прискореннях.  У разі застосування крокових двигунів в системах зі змінним навантаженням і великими прискореннями без зворотного зв'язку все ж не обійтися. Це пояснюється тим, що якщо момент навантаження прикладеною до крокового двигуна порівняється або перевищимо максимальний момент крокового двигуна, що крутить, на цій частоті обертання, то кроковий двигун випадає з синхронізації і інформація про положення ротора втрачається. У випадках, коли відбувається випадання крокового двигуна з синхронізації і відбувається втрата інформації про положення ротора вимагається вводити в систему зворотний зв'язок із застосуванням тих або інших типів датчиків.
Проектування тих або інших систем вимагає вибору типу приводу. Кроковий привід зазвичай вибирається у разі, якщо потрібне точне позиціонування і точне управління швидкістю. Для підвищення моменту, що крутить, при використанні крокового приводу, можливе застосування знижуючих редукторів. Проте треба враховувати, що для крокових двигунів редуктор підходить не завжди. Це пов'язано з тим, що у крокових двигунів, на відміну від колекторних двигунів, момент має найбільше значення на низьких швидкостях і поступово зменшується у міру збільшення швидкості обертання ротора. Окрім цього крокові двигуни, при стандартних схемах підключення, досягають значно менших оборотів обертання вихідного валу, що також накладає обмеження на передатне число редуктора. Слід зазначити, що промисловістю випускаються готові крокові двигуни зі вбудованим редуктором, так звані мотор-редукторы, проте вони не отримали широкого поширення і випускаються в обмежених об'ємах. І ще одним важливим чинником, що обмежує використання редукторів спільно з кроковим двигуном, являється наявність люфта у редукторів. Не дивлячись на все перелічені вище недоліки, крокові двигуни мають свою, незамінну сферу застосування.